ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΕΣ ΚΟΝΤΑ ΜΑΣ

Μέσα στα σχέδια του Θεού δεν είναι η μοναξιά...

ούτε η ζωή χωρίς φίλους...

Ελάτε μαζί μας στον κόσμο του ΜΑΖΙ ΧΕΡΙ-ΧΕΡΙ για να βαδίσουμε μαζί, να χαρούμε μαζί και να αντιμετωπίσουμε μαζί όλα τα δύσκολα. Με έναν άλλο τρόπο σκέψης, σε μια άλλη διάσταση για να ζήσουμε το θαύμα.

Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2013

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΧΩΡΙΑΤΙΚΟ ΨΩΜΙ ΜΕ ΠΡΟΖΥΜΙ

 
Το άρωμα και η γεύση του παραδοσιακού ψωμιού με προζύμι μας συνεπαίρνει.
Θέλετε να δοκιμάσετε να το φτιάξετε;
Αν ασχοληθείτε συστηματικά, θα είναι χαρά η παρασκευή του.
 
Ακολουθούν δύο συνταγές παρασκευής για προζύμι και για το ίδιο το ψωμί.
Το ψωμί για ακόμα πιο παραδοσιακή γεύση μπορεί να ψηθεί και στον φούρνο της ξυλόσομπας αλλά και στον ηλεκτρικό φούρνο, πάνω σε πλάκα από πέτρα (υπάρχουν στο εμπόριο τέτοιες πέτρινες πλάκες ειδικές για ψήσιμο
 
Όλα από τα αρχεία της ομάδας ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΓΕΥΣΕΙΣ - ΜΙΚΡΗ ΦΑΡΜΑ (Αρχεία)
Τα κείμενα μας γράφει η Νεκταρία.



Α. ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΠΡΟΖΥΜΙ


Μετα απο πολλες προσπαθειες ολες αποτυχημενες ακολουθησα κατα γραμμα τα λογια του παπα-Φωτη και δεν βγηκα χαμενη.Αλλοι το αμφησβητουν εγω οχι πια. Θες απο τυχη θες απο θαυμα το προζυμι μου εγυνε με την βοηθεια του θεου που εχω στην καρδια μου.Δεν ξερω πως κανουν προζυμι οι αλλες θρησκειες και δεν με νοιαζει εγω εχω το δικο μου και μπορω να κανω ψωμι!!!!







Οπως πολλες φορες εχω αναφερει αλλο πραγμα το προζυμι αλλο το προζυμι με μαγια και αλλο η μαγια. Αν θελεις ψωμι με μαγια πας στο φουρνο και παιρνεις.Το παραδοσιακο προζυμι θελει αγαπη και τρυφεροτητα. Μαζι με πιστη.





Αλευρι δυνατο για ψωμι και νερο χλιαρο (40 βαθμους) μερικα λουλουδια απο τον επιταφιο που πηρα απο το χερι του παπα η απο τον βασιλικο του σταυρου στις 14 Σεπτεμβριου
 
Αφου εκανα την νηστεια του φαγητου και της ψυχης μου πανω απο ολα πηγα και κοινωνησα την Μεγαλη Παρασκευη ζητησα απο τον παπα να μου δωσει ο ιδιος τα λουλουδια απο τον επιταφιο και τα πηρα με λαχταρα στο σπιτι
Εβαλα το νερο στο μπολ και σταυρωσα το νερο τρεις φορες βουτωντας μεσα τα λουλουδια και ελεγα "Στο ονομα του πατρος και του υιου και του αγιου πνευματος" δεν λεμε αυτο αλλα αυτο μου ηρθε αυτο ειπα
Μετα συνεχισα.......
Σημείωση του ιστολογίου: Μπορεί να γίνει και με βασιλικό του Σταυρού, που θα τον αφήσετε στο νερό για λίγο και θα τον χρησιμοποιήσετε για την παρασκευή του χυλού με αλεύρι, όπως λέει η Νεκταρία παρακάτω. Μην ανησυχείτε. Είτε με τον ένα είτε με τον άλλο τρόπο θα γίνει.

ΗΜΕΡΑ 1η
περνουμε ενα φλιτζανι απο το αλευρι σε ενα μπολακι πλαστικο η γιαλινο και ριχνουμε τοσο νερο που να δημιουργηθει αρκετα πυχτος χυλός.
εβαλα και τα λουλουδια απο το νυμφιο επανω και.....
Το σκεπαζουμε με το καπακι και αν κανει κρυο το τυλιγουμε σε μια πετσετα κουζινας.

ΗΜΕΡΑ 2η
ριχνουμε στο μιγμα του μπολ λιγο ζεστο νερο και μερικες κουταλιες αλευρι ανακατευουμε σκεπαζουμε και στην ακρη του
ΗΜΕΡΑ 3η
Κανουμε την ιδια διαδικασια με την 2η μερα




ΗΜΕΡΑ 4η
Αν το προζυμη μας δεν εχει φουσκωσει ξανα την ιδια διαδικασια




ΗΜΕΡΑ 5η



Λογικα το προζυμι μας πρεπει να εχει φουσκωσει και να μπορουμε να ζημωσουμε αν οχι μαλον αποτυχαμε και παμε απο την αρχη


 

Β. ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΨΩΜΙ ΜΕ ΠΡΟΖΥΜΙ

·
 
Το παραδοσιακο ψωμι με προζυμι θελει υπομονη και επιμονη για να πετυχει.Αξιζει ομως η αναμονη γιατι ειναι ενα ψωμι που ειναι πιο συμπαγες, πιο χορταστικο, πιο νοστιμο, κραταει περισσοτερες μερες , και οταν το βγαλεται απο την καταψυξη θα ειναι οπως την πρωτη μερα.
1 κιλό προζύμι
Αλάτι
Χλιαρό νερό
3 κιλά αλεύρι
ΠΡΩΤΗ ΦΑΣΗ
 
8 ωρες πριν ζυμωσω αναπιασα το προζυμι μου με χλιαρο νερο και μισο κιλο αλευρι να κανω ενα ζυμαρακι που να κολαει στα χερια μεσα σε μια λεκανη που να χωραει τρει φορες το μεγεθος του. το σκεπασα ως συνηθος και το αφησα να τριπλασιαστει οπως κι εγινε.(Αν αυτη η φαση δεν γινει τοτε εχετε αποτυχει)
 
ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΑΣΗ
 
Μετά από 4 μέρες, το προζύμι μου είναι έτοιμο. Έχει φουσκώσει πολύ και έχει πάρα πολλές τρυπίτσες. Η γεύση του είναι ξινούλα και ζυγίζει 1 κιλό
Άνοιξα λίγο το φούρνο για να δημιουργήσω ένα ζεστό περιβάλλον.
Εκανα το σταυρο μου και ξεκινησα κοσκινησα το υπολοιπο αλευρι (το μισο κιλο το εφαλα χτες στην πρωτη φαση)
και χλιαρο νερο δυπλα μου και παμε....
Ανοιξα λακουβα στο αλευρι και προσθεσα μεσα 3 κουταλιες ελαιολαδο, το προζυμι μου, λιγο νερο και αρχησα να ζυμωνω αργα σταθερα προσθετοντας νερο οταν χρειαζοταν μεχρι να βραχει καλα ολο το αλευρι και να αποκτησω μια ζυμη ζεστη που να μην κολλαει στα χερια και να μου αφησει την λεκανη καθαρη.
 
 
 
 
εκανα μια μπαλα στη μεση της λεκανης και την αφησα να φουσκωσει τυλιγμενη μεσα στο φουρνο μου.
Το ποσο γρηγορα θα φουσκωσει εξαρταται απο την θερμοκρασια του χωρου.
 
ΤΡΙΤΗ ΦΑΣΗ
 
Λάδωσα ελαφρά δύο ταψάκια, χώρισα τη ζυμη και επλασα στρογγυλες φρατζολες. Έβαλα τις φραντζολες μέσα στα ταψάκια Τα χάραξα με ένα μαχαίρι απαλά, και τα αφησα να φουσκωσουν σκεπασμενα .
 
 
 
Τα εψησα στους 180-200 βαθμους για 1 ωρα περιπου αναλογα με τον φουρνο.
ΜΗΝ ΒΙΑΖΕΣΤΕ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΨΩΜΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ 8 ΩΡΕΣ ΝΑ ΦΟΥΣΚΩΣΕΙ Η ΖΥΜΗ ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ 3 ΩΡΕΣ ΟΙ ΦΡΑΝΤΖΟΛΕΣ.
Η ΓΕΥΣΗ ΚΑΙ Η ΑΝΤΟΧΗ ΘΑ ΣΑΣ ΑΝΤΑΜΕΙΨΟΥΝ.

Ευχαριστούμε την Νεκταρία με τις λεπτομερείς οδηγίες της, στα αρχεία της ΜΙΚΡΗΣ ΦΑΡΜΑΣ.

Πηγή: Από Nectaria Vlassiστην ομάδα ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΓΕΥΣΕΙΣ - ΜΙΚΡΗ ΦΑΡΜΑ (Αρχεία)

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου